300 navneforslag på den tidligere SMAK-messen

Stiftelsen Norges Varemesse og NHO Reiseliv jobber for fullt med å videreutvikle det tidligere SMAK-konseptet. Nå vil de gjøre møteplassen på Lillestrøm enda større – og enda bedre.

­– Vi skal endre navn, men ikke vinner-oppskrift. Navnebyttet har utviklet seg til en veldig positiv prosess for oss, med et enormt engasjement rundt denne viktige møteplassen, sier prosjektleder Torill Engelberg.

Kjøkkenskriveren har tidligere skrevet om BFSN Storkjøkkenleverandørene som har inngått avtale med X Meeting Point om å etablere en ny messe etter at forhandlingene med Stiftelsen Norges Varemesse gikk i stå.

Navnelansering før påske

I slutten av januar ble det invitert til en stor «bransjedugnad» om hva arrangementet skal hete når det åpner dørene på Lillestrøm i februar 2023.

– Målet var å invitere til innspill og samtidig gi informasjon om at vi var i gang med noe nytt. Men dette har tatt fullstendig av, sier Torill Engelberg.

Hittil har over 300 unike navneforslag kommet inn.

– Dette er den beste attesten vi kunne fått og det er ingen tvil om at Norges Varemesse på Lillestrøm fortsatt blir arenaen som Nordens viktigste møteplass for alle som jobber med mat og drikke, sier hun.

Utvider konseptet

Arrangementet sist ble delvis påvirket av korona-situasjonen og var den aller siste messen som gikk av stabelen før nedstengningen ble et faktum.

– Men 440 utstillere og over 25.000 fagbesøkende dokumenterer tydelig potensialet som ligger i en så stor og bred møteplass, sier Engelberg, og legger til at konseptet i 2023 skal bli enda bedre.

– Sammen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget! Vi vil skape en inspirasjonsarena og møteplass som viser hvor stor og viktig denne bransjen er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, avslutter prosjektleder Torill Engelberg i Stiftelsen Norges Varemesse på Lillestrøm.

Kilde: Pressemelding

INGEN KOMMENTARER

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR