Findus + GRO = sant

Fra 1. oktober overtar Findus Foodservices storhusholdningsporteføljen til Gro Industrier Foodservice og samler alt under varemerket Findus.

I november i fjor meldte Findus Norge AS sin interesse for å kjøpe GRO Industrier AS. Oppkjøpet ble på forsommeren godkjent av konkurransetilsynet. Mens mye av GRO Industriers produksjon vil fortsette som før, vil det to selskapenes storhusholdningsavdelinger integreres fullt ut.

Større sortiment
Storhusholdningskundene vil oppleve at Findus nå dekker et større sortiment, og dermed blir en mer helhetlig leverandør og samarbeidspartner. Nye varegrupper er potet, hermetikk og frityrolje. Når det gjelder grønnsaker, frukt og bær, som begge har hatt, vil det bli en viss markedstilpasning, blant annet med bedre og mer brukervennlig emballasje. Alle varer vil få varemerket Findus, mens hermetikken vil beholde GK-merket – for Grimstad Konserves – i tillegg.

– Kundene kan samle flere produkter på samme plankjøp og på den måten spare tid og få raskere og bedre oversikt over vareflyten. Findus tilbyr allerede gode oppfølgingssystemer for våre kunder med vårt landsdekkende salgsteam. Disse systemene vil vi utvikle videre for å kunne yte best mulig service via våre engasjerte og godt kvalifiserte storkjøkkenkonsulenter, sier marketingsjef Bent Enoksen.

Han opplyser at alle fast ansatte som har ønsket å bli med videre i det nye organisasjonen, er med. Staben på salg og markedsføring øker fra 15 til 20.
– Det blir gøy å se hva vi kan få til med flere folk, sier han. – Vi er veldig glad for å få med oss kompetansen fra GRO. Det er de som kommer fra Gro Industrier som kan varegruppene hermetikk og potet, og her ser vi muligheter for produktutvikling og vekst.

Mens Findus Foodservices primært har vært salgs- og markedsorientert, har GRO Industrier, med sine fem produksjonsanlegg, mer kompetanse på råvarehåndtering og produksjon. – De har også vært flinke på emballasje. Vi kommer med ny design og flere varer i de letthåndterbare sekskilos kartongene utover høsten, lover Enoksen.

– Et mål for Findus Foodservices er å doble omsetningen og komme opp mot 180 millioner i 2008, avslutter en optimistisk marketingsjef.

Ansvarlig redaktør: Elisabeth Strøm Tlf.: 911 55 994
Kjøkkenskriveren utgis av Kost- og ernæringsforbundet

INGEN KOMMENTARER

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR