Morgendagens mat – hva mener forbrukerne?

Det er ingen tvil om at matbransjen treffer bedre med sitt produkt i markedet, hvis de vet hva forbrukeren vil ha. Nofima arrangerer en temadag om forbrukerkunnskap for matbransjen.

 

Forbrukerforskere fra Nofima innvier deltakerne i ulike måter som tas i bruk for å hente ut informasjon om forbrukerens holdning til mat. Forskerne du møter på seminaret har sitt spesialfelt innen sensorikk, forbrukerforståelse, innovasjon og mat. Seminaret er inndelt i følgende tre hovedtema:

Forbrukeres holdning til nye produkter

Forbrukeres holdning til tradisjonelle produkter med sunnere innhold

Innovasjon, produktutvikling og metoder for å nå ut.

Som deltar får du innblikk i flere forskningsprosjekter med koblingen forbruker og mat. Du får blant annet innblikk i forbrukeroppfatninger knyttet til nye kjøttprodukter, ferdigretter og endringer i tradisjonsprodukter. Selv om temadagen er rettet mot matbransjen, er den også aktuell for andre bransjer.

Temadagen finner sted i Oslo den 12. januar 2011.

For mer info, se under ”arrangement” på www. nofima.no

BILDEBYLINE

Foto: Astri Hals, Opplysningskontoret for egg og kjøtt

Ansvarlig redaktør: Elisabeth Strøm Tlf.: 911 55 994
Kjøkkenskriveren utgis av Kost- og ernæringsforbundet

INGEN KOMMENTARER

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR