Det er ingen tvil om at matbransjen treffer bedre med sitt produkt i markedet, hvis de vet hva forbrukeren vil ha. Nofima arrangerer en temadag om forbrukerkunnskap for matbransjen.
Forbrukerforskere fra Nofima innvier deltakerne i ulike måter som tas i bruk for å hente ut informasjon om forbrukerens holdning til mat. Forskerne du møter på seminaret har sitt spesialfelt innen sensorikk, forbrukerforståelse, innovasjon og mat. Seminaret er inndelt i følgende tre hovedtema:
Forbrukeres holdning til nye produkter
Forbrukeres holdning til tradisjonelle produkter med sunnere innhold
Innovasjon, produktutvikling og metoder for å nå ut.
Som deltar får du innblikk i flere forskningsprosjekter med koblingen forbruker og mat. Du får blant annet innblikk i forbrukeroppfatninger knyttet til nye kjøttprodukter, ferdigretter og endringer i tradisjonsprodukter. Selv om temadagen er rettet mot matbransjen, er den også aktuell for andre bransjer.
Temadagen finner sted i Oslo den 12. januar 2011.
For mer info, se under ”arrangement” på www. nofima.no
BILDEBYLINE
Foto: Astri Hals, Opplysningskontoret for egg og kjøtt
Ansvarlig redaktør: Elisabeth Strøm Tlf.: 911 55 994
Kjøkkenskriveren utgis av Kost- og ernæringsforbundet