I februar 2010 starter et nytt studium i servicekvalitet ved Høgskolen i Akershus. Studiet egner seg for alle som arbeider med å planlegge, utvikle og lede serviceorganisasjoner, både i privat- og offentlig virksomhet.
Studiet gir 10 studiepoeng og henvender seg i første rekke til forvaltere og medarbeidere som har ansvar for servicekvalitet og ledelse.
Studentene vil i løpet av studiet lære seg å tilpasse tilbudet etter behov, kunne vurdere kvaliteten på tilbudet, gjennomføre kvalitetsmålinger på service og bruke avviksanalyser som et styringsverktøy. Videre skal deltakerne tilegne seg kunnskap for å fange opp trender og endringer i markedet.
En viktig del av studiet er prosjektarbeidet hvor studentene skal jobbe med eget prosjekt. Prosjektet vil kunne tilpasses løpende arbeidsoppgaver i egen organisasjon og være vinklet mot kartlegging av servicekvalitet.
Fakta om studiet:
– 3 samlinger a 2 dager. Samlinger i uke 6, 9 og 12 – torsdager og fredager. Mellom samlingene er det prosjektarbeid. Avsluttes med innlevering i uke 15.
– Opptakskrav er generell studiekompetanse/realkompetanse
– Studieavgift på kr. 10.000. I tillegg kommer avgift til studentskipnaden.
– Sønadsfrist er 18. januar 2010. Lenke til digital søknad på www.hiak.no/servicekvalitet.
Ansvarlig redaktør: Elisabeth Strøm Tlf.: 911 55 994
Kjøkkenskriveren utgis av Kost- og ernæringsforbundet